Wednesday, June 12, 2024

UNITED KINGDOM DITADBIR OLEH YAHUDI.

 

"Crypto-Yahudi menguruskan hal ehwal: profesor, duta, jeneral, kaunselor, dan anggota kabinet." - Stanley Weintraub Benjamin Disraeli, (21 Disember 1804 – 19 April 1881), juga dikenali sebagai 1st Earl of Beaconsfield, ialah satu-satunya Perdana Menteri United Kingdom kelahiran Yahudi. Beliau adalah seorang penulis British yang terkemuka, dan tokoh penting dalam membentuk Parti Konservatif. Sumbangan Disraeli kepada dasar dan jangkauan parti membantu mewujudkan identitasnya.

 UNITED KINGDOM DITADBIR OLEH YAHUDI.
Dia adalah suara penting dalam dunia Yahudi. Kepimpinannya mengemudi Konservatif ke arah menjadi parti yang paling dikaitkan dengan Empayar British dan pengembangan ketenteraan. Benjamin Disraeli mempunyai minat unik dalam idea penguasaan global yang dipimpin oleh komplotan Yahudi antarabangsa yang kaya. Dia percaya bahawa Great Britain, kuasa imperialis yang paling berpengaruh pada zamannya, boleh berfungsi sebagai kenderaan untuk cita-cita Yahudi.

Sepanjang karier politiknya, Disraeli dikaitkan dengan ramai pembiayaan Yahudi: "Disraeli berpegang teguh pada kepercayaan bangsawan perkauman Yahudi. Setiap kali dia terlibat dalam perbualan dengan Rothschilds, dia melontarkan tema itu sehingga membosankan." - Howard Sachar. Dalam beberapa novelnya, Benjamin Disraeli meneroka konsep keunggulan semula jadi Yahudi dan keinginan mereka untuk penguasaan ekonomi global. Karya sulungnya, Alroy (1833), mendapat inspirasi daripada seorang Yahudi mesianik di Iran abad kedua belas bernama David Alroy, yang menggesa rakan-rakan Yahudi untuk bangkit menentang orang bukan Yahudi. Disraeli pada mulanya membayangkan sebuah Empayar Yahudi dengan kelas pemerintah yang berasingan. 

Walau bagaimanapun, dalam novelnya "Coningsby," dia meninggalkan idea ini dan sebaliknya mengemukakan konsep di mana wang Yahudi mengawal kebangkitan dan kejatuhan kerajaan dan mengawal diplomasi, namun, dia tidak pernah melepaskan kepercayaan terhadap kaum terpilih yang tersembunyi dan mesianik. Perspektif ini menjadi teras falsafah politiknya dan memacu dasar politik Parti Konservatif moden. Disraeli percaya bahawa kekayaan Yahudi hanyalah alat untuk politik Yahudi, dan dia melihat hubungan antarabangsa dan rangkaian perniagaan bank Yahudi yang teratur sebagai bukti monopoli Yahudi memegang takdir dunia di tangannya. 

Disraeli memegang kepercayaan bahawa orang Yahudi di seluruh dunia berkongsi keinginan yang sama untuk "membalas dendam" terhadap orang Kristian, menggunakan ideologi yang berbeza seperti kapitalisme dan komunisme untuk mencapai matlamat ini melalui bentuk "internasionalisme" yang selari. Dalam tulisannya, dia menegaskan bahawa orang Yahudi, "umat Tuhan," akan bekerjasama dengan ateis, manakala pengumpul harta yang paling mahir akan sejajar dengan komunis. Perikatan ini, menurut Disraeli, didorong oleh kebencian orang Yahudi terhadap dunia Kristian yang tidak berterima kasih, yang mereka rasa berhutang banyak kepada mereka dan penindasan mereka tidak dapat lagi bertolak ansur.


Albert Lindemann, berkata tentang Disraeli: "Disraeli mungkin, baik sebagai seorang penulis dan lebih-lebih lagi sebagai simbol peribadi, penyebar konsep kaum yang paling berpengaruh pada abad kesembilan belas, khususnya mempublikasikan dakwaan orang Yahudi untuk berkuasa, mereka rasa keunggulan, misteri mereka, hubungan antarabangsa rahsia mereka, dan kebanggaan angkuh mereka sebagai bangsa yang murni." Stanley Weintraub berkata Disraeli: "melihat crypto-Yahudi menguruskan hal ehwal: profesor, duta, jeneral, kaunselor, dan ahli kabinet." Dasar luar Disraeli dan Imperialisme British menguntungkan kepentingan Yahudi, dan bukan British. "Orang Yahudi sahaja menganggap bangsanya sebagai lebih tinggi daripada manusia, dan tidak mengharapkan penyatuan terakhirnya dengan bangsa lain, tetapi untuk kemenangannya atas mereka semua, dan kepada kekuasaan terakhirnya di bawah pimpinan Mesias suku." - Sarjana British, Goldwin Smith. Penulis British J. A. Hobson, berkata Yahudi adalah: "ganglion pusat kapitalisme antarabangsa." "sentiasa dalam hubungan yang paling rapat dan paling cepat antara satu sama lain, terletak di tengah-tengah ibu kota perniagaan setiap negeri, dikawal, setakat Eropah berkenaan, terutamanya oleh lelaki dari satu kaum dan khusus, yang mempunyai banyak abad kewangan di belakang mereka. kepakaran, mereka berada dalam kedudukan yang unik untuk memanipulasi dasar negara." Terima kasih kerana membaca.

https://www.thearticle.com/from-disraeli-to-sunak-how-the-tories-lost-their-way

No comments: